17 Kasım 2009 Salı

7-Roma,mi amor

Her ne kadar gece 11 de internet cafe mı bulunmaz deyip ah istanbulum desemde Roma'yı ben çok sevdim.Sanırım bunda 7'den 70'e herkesin altında bir vespa (malumunuz zaafım var)görmemde etkili olmuş olabilir.
Daracık sokakları,cafeleri,her yerde burnunuza gelen tarihin kokusu ve yemek yemek yemek..
Akşama kadar bütün romayı gezdik collesuma,ispanyol merdivenlerine,aşk çesmesine..
Ama Roma beni sevmemiş olacak ki terslikler bitmemişti.Bu sefer Yelina ile ayrı evlerde misafir olacaktık.Gelin görün ki benim ev sahibim kendisini yalan edince ben deniz yine sokaklara mahkum olmuştum.Bir gece daha mıı hayırr nolamazzzzzzz
Neyse ki Yelina'nın ev sahibi sezar benide misafir etmeyi kabul etti.Yalnız yatak olmadığını,yerde yatabiliceğimi iletti.Tabii ki hemen atladım :)

Sezar anne tarafından Milanolu olan,Roma'yı hic sevmeyen, konuşkan, bir sürü soru sormayı ihmal etmeyen, bir o kadarda düşünceli, erken yaşta evlenip boşanmış tek çoçuk babasıydı.
travestere bölgesinde ardı ardına dizilmiş bir sürü restorandan birini seçti bizim için Sezar.Ah tabii seçmek hiç de kolay olmadı ,bayağ bir dolandık.Mesleğimi öğrenen herkes gibi sezarda şimdi seni öylesine bir yere götüremem dedi.Bendeniz yorgunlukan ve açlıktan ölüyor tabii bu sırada,hani önüme gelen ilk yere oturucağım az kaldı..Sonunda karar kılındı, siparişler verildi.Eh bende her türlü oburluğumu gösterdim :) Sezarın tavsiyelerini de dinledim.Bizim hanım kız mozerella salatası yemeği tercih ederken ben deniz midesine asağıda görülen şu tabağı indirdi üstüne de roma'ya has bir makarna yemeği yedim(malfadine alla romana) gözüm dönmüş olucak ki resmini çekmeyi unutmuşum :))

Sonrasında da (haliyle kendisiyle slow food muhabetti de yaptım) organik bir dondurmacıya gittik,yedik :)
O gece yorganlardan yaptığım yer yatağında -ya da yerde diyelim- yattım.Roma'daydım ,harika yemekler yemiştim,kafamı sokucak bir yerim vardı.Yerde mi yatmışım kimin umrundaaa ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder